Jakie są etapy projektowania  produkcji opakowań?

HomeTworzywa sztuczne

Jakie są etapy projektowania produkcji opakowań?

Istnieją różne etapy, które składają się na projekt opakowania produktu spożywczego, i te etapy obejmują decyzję o wymaganiach, decyzję o tożsamości p

Główne tworzywa do produkcji opakowań.
Rodzaje polimeryzacji.
Co to jest polimer?

Istnieją różne etapy, które składają się na projekt opakowania produktu spożywczego, i te etapy obejmują decyzję o wymaganiach, decyzję o tożsamości produktu, i tak dalej. Ale szczególnie ważnym elementem, który należy wziąć pod uwagę, jest materiał. Tworzywo, z którego wykonane jest  opakowanie, powinno być idealne, ponieważ nie chcemy, aby  produkt został w jakikolwiek sposób uszkodzony, szczególnie w transporcie.

Jednak wybierając odpowiedni surowiec, należy również wziąć pod uwagę jego atrakcyjność oraz jego przydatność dla danego produktu. Czy stanowi on uzupełnienie Twojego produktu i marki? Czy jest on spójny z innymi Twoimi produktami? Istnieje wiele pytań, na które należy odpowiedzieć przy wyborze idealnego tworzywa dla Twojego opakowania. Oto, co powinieneś wiedzieć, aby wybrać najlepszy materiał do Twojego opakowania na żywność.

Przyszłość opakowań z tworzyw sztucznych.

Zadajcie sobie najważniejsze pytania:

  • Wielkość

Pierwsze pytanie związane jest z wielkością porcji Twojego produktu. Jaki jest jego rozmiar i ile rozmiarów porcji planujesz umieścić razem w tym samym opakowaniu.

  • Przestrzeń

Kolejną ważną kwestią jest przestrzeń. Jaka jest ilość miejsca zajmowanego przez planowaną  wielkość porcji? Należy również zastanowić się, w jaki sposób poszczególne opakowania zmieszczą się w większych pojemnikach, aby ułatwić transport, co jest określane jako opakowanie wtórne.

  • Magazynowanie

Musisz również określić, w jaki sposób opakowanie będzie miało wpływ na przechowywanie, nie tylko dla Twojej firmy, ale również dla sklepów, które będą sprzedawać Twój produkt.

  • Aspekt ekspozycyjny

Ponadto, podczas określania materiału, ważne jest, aby zastanowić się, jak Twój produkt będzie działał na półkach. Czy jest on łatwy do wystawienia? Czy można go układać w stosy? Czy jest wystarczająco mocny?

  • Wiadomość

Innym ważnym aspektem jest główne przesłanie. Czy ten materiał podnosi Twój główny przekaz i czy uzupełnia Twoją tożsamość jako marki, jak również składników Twojego produktu?

  • Funkcjonalność

Materiał powinien być również zgodny z tym, czego faktycznie potrzebuje produkt, jeśli chodzi o jego zastosowanie. Czy materiał może być na przykład umieszczony w zamrażarce? Czy materiał może być umieszczony w mikrofalówce? Ważne jest również, aby zastanowić się, jak łatwo jest otworzyć opakowanie w oparciu o materiał. Inną kwestią jest to, czy chcesz, aby Twoje opakowanie było zamykane ponownie, czy też nie, ponieważ do tego również potrzebujesz odpowiedniego materiału.

  • Koszt

Oczywiście, koszt zawsze będzie istotnym czynnikiem. Chodzi jednak o to, że projekt  opakowania będzie ostatecznie dyktował specyfikację produkcji, a w tym zakresie pomocny może być kompetentny partner w zakresie projektowania opakowań. Jeśli chcą Państwo zaprojektować opakowanie na miarę, które będzie nie tylko funkcjonalne, ale także atrakcyjne i ekonomiczne, opłaca się współpracować z profesjonalnym zespołem projektantów opakowań, którzy potrafią zrozumieć, czego Państwo potrzebują i wziąć pod uwagę swój budżet. Pomyśl o opakowaniu swojego produktu jako o inwestycji – inwestycji, która w końcu się zwróci.